Vundet kategori

Freelancing = Factofly

Factofly tilbyder freelancere muligheden for at være deres egen chef. Men med samme vilkår som en regulær lønmodtager: Automatisk ferie- og skatteindbetaling, forsikring under arbejde og sparring. Og ikke mindst frihed fra administrativt overload.

Thumbnail
"De vigtigste resultater som vi kigger på, er hvordan vi er blevet thought leader og eksperten indenfor vores kategori, som overordnet set er freelancing."

Jeppe Borg

CMO, Factofly

170%

Stigning af nye brugere

141%

Stigning i klik

80

Top 3-placeringer (freelance)

“Resultaterne snakker egentlig for sig selv. Vi har fået løftet vores organiske profil ret markant. Men det vigtigste af alt er, at vi også ligger på de rigtige ting. Så det er ikke bare for at drive trafik for trafikkens skyld. Men det er også for at
eje den niche, som vi ligger inden for.”

Jeppe Borg

CMO, Factofly

Da vi startede samarbejdet, stod vi med et stærkt produkt og en hurtigt voksende brugerbase. Men med en ambition om at vinde opmærksomheden fra målgruppen endnu flere steder.

Sammen kortlagde vi markedet og identificerede de søgeord, temaer og spørgsmål, som brugere og konkurrenter kredsede om. Det blev startskuddet til en målrettet indsats, hvor vi ikke bare optimerede deres indhold, men skabte nyt, der ramte lige ned i relevante søgeintentioner og positionerede Factofly som den uundværlige go-to kilde.

Et partnerskab
med retning

Factofly har bygget en forretning på et af de vigtigste koncepter og største behov inden for freelancing. Sammen har vi lagt og eksekveret på en strategi, der har bragt os tættere på målgruppen - så Factofly kan hjælpe endnu flere freelancere til det frie arbejdsliv.

Sammen har vi vundet en position. En fortælling. Ikke bare en plads på markedet - men den helt rigtige plads for Factofly.

Factofly x Be Frank har været et samarbejde, hvor alt det bedste går op: En kunde med klare ambitioner, et marked i bevægelse og en fælles lyst til at bygge noget, der virker. Nu og på sigt.

Men det handlede ommere end søgninger og klik.

Factofly skulle være med til at skabe nye rammer for freelancere i Danmark. Indtage en position som en aktør, man lyttede til og spejlede sig i. Derfor tilpassede vi strategien efter ønsket om at skabe thought leadership-indhold, der talte ind i freelancernes hverdag og udfordringer: Hvad betyder det egentlig, at flere vælger freelancelivet? Hvad kræver det at komme i gang, og hvordan undgår man de klassiske faldgruber i eksterne samarbejder?

Vi hjalp dem derfor med at løfte deres blogunivers med indhold, der både resonerede hos målgruppen - og blev præsenteret for dem, når de søgte svar.
"De vigtigste resultater som vi kigger på, er hvordan vi er blevet thought leader og eksperten indenfor vores kategori, som overordnet set er freelancing."

Jeppe Borg

CMO, Factofly

FRANK MAGIC

One size fits NOBODY

Hos Be frank er hvert  samarbejde tilpasset efter mål, konkurrence, ressourcer og hvordan SEO skal spille ind i et større marketingmix. Derfor gør vi os umage hver eneste gang, med at lave den rigtige løsning. Det kræver tid, indsigt og diskussion. Til gengæld sikrer vi os, at samarbejdet er det rigtige. 

SEO er ikke en hurtig løsning. Det er ikke et quickfix. Men det er en af de mest effektive måder, at skabe varig synlighed og vækst på, uden at være afhængig af at købe sig til kliks. Derfor er den rigtige plan og strategi fra start ikke til at komme udenom. 

Vores tilgang med one size fits NOBODY betyder også, at vi ikke er de rigtige til alle opgaver. Men når opgaven er den rigtige, og strategi, ambitioner og budget går op, har vi sikret os det bedst mulige udgangspunkt for et samarbejde i verdensklasse. Med andre ord, gør vi os umage hver gang med at forme den rigtige strategi til det enkelte samarbejde.